tisdag 18 oktober 2011

Nu ni.....

Ska ni få höra vad jag gjorde igår kväll.
Så här var det.
Vid sju tiden såg jag att mina fötter såg lite svullna ut ( alltså mer än vanligt).
Och dom växte, och blev mer och mer vätskefyllda.
Jag gick i valet och kvalet om jag skulle ringa till förlossningen men jag kände mig lite tveksam eftersom jag ringt dom förr och varit där uppe några gånger.
Men.
Till slut ringde jag och det var inte snack. Det var dags för en favorit i repris.
Det var bara att släpa upp K ur sängen som trodde att han skulle få sova och försöka hitta en par skor att ta mig dit med.
Det blev inga som var mina utan K fick bistå med sina badtofflor.

Mitt blodtryck låg på 145/95 när jag kom in( all time high) och blev inte bättre efter en stunds vila.
Det viktiga för mig är att inte Grodan mår dålig, men eftersom vi fick frågan om någon av oss var dansare för hon var så aktivt så behövde jag inte oroa mig för det vilket fall.

För spola fram det lite så har vi en havandeskapsförgiftning på gång.
Det som skulle ske var att lägga in mig för att förmodligen sätta igång mig i dagarna.
Sen så visade det sig att det inte fanns någon plats, utan nu har jag sovit hemma och ska tillbaka klockan nio för en ny bedömning.

Så antingen blir beslutet att vi avvaktar och håller koll på blodtrycket eller så sätter dom igång mig.
Spännande va?

Den som ligger bästa till i tävlingen just nu är ju faktiskt Emma som har gissat på torsdag.

Nä, nu måste jag ordna lite saker - som att packa väskan.
Återkommer väl under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar